Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, August 13, 2010

Adverteerders tonen grotere belangstelling in m-commerce

Steeds meer adverteerders spelen in op de mogelijkheden van m-commers, vooral dankzij het succes van apparaten zoals de iPhone en de iPad. Dat is de conclusie van een onderzoek van het software-bedrijf Adobe. In het rapport wordt opgemerkt dat bijna 80 procent van de ondervraagde Amerikaanse bedrijven en marketeers verwachten om mobiele reclame in hun campagnes voor marketing-doeleinden te zullen opnemen. Voor mobiele e-commerce bestaat er bij 62 procent van de ondervraagden belangstelling, gevolgd door product-informatie (50 procent) en klantenservice (40 procent). Het adviesbureau Coda Research voorspelt dat de mobiele inkomsten tot het midden van het decennium jaarlijks met 65 procent zullen groeien.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 80 procent van de respondenten al een speciale mobiele website operationeel hebben of voorbereiden. Daarnaast zegt 50 procent hetzelfde van een applicatie voor de iPhone en 35 procent voor de iPad. Daarnaast zegt 30 procent op dit ogenblik gebruik te maken van boodschappen met tekst en beeld en ongeveer 25 procent heeft applicaties ingevoerd voor het Android-besturingssysteem van Google. Uit het onderzoek blijkt dat mobiele websites ongeveer 20 procent van de totale internet-trafiek vertegenwoordigden, tegenover 8 procent voor iPhone-applicaties en minder dan 5 procent voor een aantal andere alternatieven.

De onderzoekers voegen er aan toe dat 81 procent van de ondervraagden tegen het einde van het jaar hun producten in 360 graden te zullen kunnen tonen op mobiele websites, terwijl 75 procent merkvergelijkingen wil aanbieden en 74 procent gebruik wil maken van live videostreams. Vooruit kijkend zegt 23 procent van de ondervraagden reclame, promoties en coupons mobiel te zullen aanbieden. Op dit ogenblik is dat slechts 9 procent. Daarnaast zegt 19 procent tegen het einde van het jaar ook mobiele prijsvergelijkingen te zullen mogelijk maken. Op dit ogenblik is dat slechts 5 procent. Daarnaast zegt 73 procent ook een persoonlijke design te willen aanbieden, terwijl 64 procent aan een catalogus werkt. Op dit ogenblik is dat bij beiden minstens 40 procent minder.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home