Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, March 02, 2012

Horlogefabrikant Rolex favoriete merk Britse consument

Het horlogemerk Rolex is het favoriete merk van de Britse consumenten. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Centre for Brand Analysis, waarbij opgemerkt wordt dat Rolex in Groot-Brittanniƫ nochtans populaire merken zoals Facebook en Apple achter zich laat. Rolex, producent van luxehorloges, haalde in het onderzoek een score van 100 punten, gevolgd door het drankenmerk Coca-Cola (84,9 punten) en zoekmachine Google (84,5 punten).

De top vijf wordt rond gemaakt door autobouwer Mercedes-Benz (85,6 punten) en de openbare omroep BBC (79,3 punten). Daarna volgen autobouwer BMW (72,7 punten), batterijproducent Duracell (70,8 punten), verfmerk Dulux (70,6 punten), autobouwer Jaguar (70,8 punten) en het porceleinmerk Royal Doulton (68,9 punten). Net buiten de top tien vallen het aardewerk Wedgwood, de Royal Albert Hall en winkelketen John Lewis, wat volgens de onderzoekers een signaal is dat de Britten een grotere waardering koesteren voor binnenlandse merken.

"Het is opmerkelijk dat de consument in moeilijke economische tijden zijn vertrouwen in veel traditionele Britse merken bevestigt," voeren de onderzoekers aan. "Alle Britse en buitenlandse merken in de lijst kunnen terugvallen op een rijk verleden, terwijl ze een belangrijke invloed blijven uitoefenen op de hedendaagse consument." Ondanks de populariteit van apparaten zoals de iPhone en iPad eindigde het technologiebedrijf Apple slechtst op de achttiende plaats. Het sociale netwerk Facebook viel zelfs buiten de top dertig.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home