Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, March 01, 2012

Geslacht smartphone-bezitter bepaalt gedrag op winkelvloer

Mannen en vrouwen vertonen met smartphones op de winkelvloer een verschillend shoppingedrag. Vrouwen blijken zich daarbij meer te richten op sociale activiteiten. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau ComScore. De onderzoekers merkten op dat 24 procent van de vrouwen een foto namen van een product, tegenover 19,7 procent van de mannen. Ook bleken 20 procent van de vrouwen die foto's naar vrienden en familie te sturen, tegenover 16,2 procent bij de mannen.

Ook bleken 22,3 procent van de vrouwen een tekstbericht over een specifiek product te versturen naar familie en vrienden, tegenover slechts 18,8 procent bij de mannen. Daarentegen bleken mannen zich meer te richten op informatie. De onderzoekers stelden vast dat 20,4 procent van de mannen een product-barcode scanden met hun smartphone, tegenover 16,2 procent bij de vrouwen. Ook bleken 14,1 procent van de mannen aan prijsvergelijking te doen, tegenover 10 procent van de vrouwen. Ook onderzocht 10,9 procent eigenschappen van het product, tegenover 7,2 procent bij de vrouwen.

De onderzoekers stelden verder vast dat 20,3 procent van de Amerikaanse consumenten QR-codes scannen, gevolgd door Canada (16,1 procent), Duitsland (15,6 procent), Frankrijk (12,6 procent), Groot-Brittanniƫ (12,3 procent), Spanje (11,9 procent) en Italiƫ (10 procent). De productverpakking is met een score van 42 procent de meest populaire bron van scanning. Het scannen gebeurt volgens de onderzoekers vooral thuis (57 procent). Daarbij werd door 73,3 procent product-informatie verkregen, gevolgd door coupons (32,2 procent) en evenement-informatie (25 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home