Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, March 08, 2012

Britse stad Reading volledig gedekt door QR-codes

De Britse stad Reading wordt over het hele grondgebied gedekt met buitenreclame die gebruik maakt van QR-codes en near-field communication. Het experiment is een initiatief van de reclame-bedrijven Kinetic en JCDecaux en hun technologie-partner Zappit. Bij het experiment zijn dertien topmerken - waaronder EA Games, Hennes & Mauritz en Mercedes - betrokken. Met de proef willen de initiatiefnemers niet enkel de mobiele technologieën testen, maar ook onderzoeken in de interactie van de consument met reclame in verschillende stedelijke omstandigheden.

Reading is volgens de initiatiefnemers één van de technologisch meest geavanceerde steden en dus de ideale locatie om de mogelijkheden van nieuwe reclame-toepassingen uit te testen. De betrokken merken hebben allemaal creatieve projecten waarin QR-codes en NFC-technologie werden geïntegreerd. Elk merk biedt met de toepassingen exclusieve content en promoties - zoals coupons, aanbiedingen, muziek en games - aan.

"Het intiatief vertegenwoordigt de eerste grootschalige lancering van NFC-technologie in het dagelijkse straatbeeld en moet een beeld creëren van de buitenreclame van de toekomst," merkt Nick Mawditt, directeur marketing bij Kinetic, op. "Algemeen wordt aangenomen dat NFC-technologie in staat is om een revolutie tot stand te brengen in de manier waarop de consumenten hun mobiele telefoon gebruiken om in interactie te treden met hun omgeving."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home