Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, March 07, 2012

Bijna één op vijf consumenten scant QR-code

De voorbije negentig dagen heeft 18 procent van de mobiele consumenten een QR-code gescand. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau JiWire. Daarmee is het scannen bij de shopping-activiteiten even populair als het verwerven van mobiele coupons. Het verwerven van een online of gedrukte coupon blijft met scores van respectievelijk 34 procent en 22 procent nog wel populairder. De onderzoekers merken echter op dat veel consumenten niet beseffen dat hun toestel een QR-scanner heeft.

JiWire stelde vast dat 33 procent van de consumenten toegeeft niet te weten of hun mobiele apparaat over een QR-scanner beschikt. "Bij de consumenten die zich wel bewust zijn van die capaciteit, loopt het scannen van QR-codes op tot 53 procent," voeren de onderzoekers aan. Verder wordt opgemerkt dat 11 procent van de mobiele consumenten gebruik maakt van een mobiel betaalsysteem zoals Google Wallet. Ook blijkt dat 34 procent van de ondervraagden op de winkelvloer aan vergelijking-shoppen doet.

De onderzoekers stelden ook vast dat 27 procent van de mobiele consumenten naar besprekingen zoekt, terwijl 21 procent naar coupons zoekt en 12 procent daadwerkelijk met het mobiele apparaat een aankoop doet in plaats van in de winkel. Er wordt aan toegevoegd dat de leeftijdsgroep tussen vijfentwintig en vierendertig jaar het meest geneigd is om op de winkelvloer aan vergelijking-shoppen te doen (39 procent). De leeftijdsgroep onder vierentwintig jaar is echter het meest geneigd om daadwerkelijk aankopen te doen met de mobiele telefoon (15 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home