Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, March 07, 2012

Kwart consumenten is constant bezorgd over online veiligheid

De bezorgdheid van consumenten over online privacy blijft op een bijzonder hoog niveau. Dat is de conclusie van een onderzoek van de groep Truste Privacy, waarbij aangegeven wordt dat 90 procent van de Amerikaanse consumenten zich over zijn online privacy bezorgd maakt. Een groep van 46 procent geeft weliswaar zich slechts occasioneel bezorgd te maken over mogelijke problemen met online privacy, maar anderzijds zegt 23 procent zich constant zorgen te maken. Een resterende groep van 21 procent zegt zich geregeld zorgen te maken.

De onderzoekers voegen er aan toe dat de leeftijdsgroep van vijfenveertig tot vierenvijftig jaar zich het meest zorgen maakt. Opvallend is ook dat gescheiden respondenten eveneens van een grotere bezorgdheid getuigen. Verder blijkt dat 41 procent geen vertrouwen heeft in de manier waarop bedrijven hun persoonlijke informatie zouden behandelen. Ongeveer de helft zegt de meeste bedrijven te vertrouwen. Volgens 95 procent van de ondervraagden draagt het bedrijfsleven een verantwoordelijkheid om de online privacy van de consument te beschermen.

Truste Privacy voert aan dat de bezorgdheid van de consument over de online privacy belangrijke gevolgen kan hebben voor de industrie. Daarbij wordt opgemerkt dat 53 procent van de consumenten zegt absoluut te willen vermijden om zaken te doen met bedrijven die volgens hen hun online privacy onvoldoende beschermen. Een groep van 35 procent zegt enigszins te vermijden om met die bedrijven zaken te doen. De leeftijdsgroep tussen achttien en vierendertig jaar stelt zich daarbij relatief het meest tolerant op.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home