Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, February 10, 2012

Televisie en magazines meest opvallende reclame-media

Televisie en magazines blijven de meest opvallende reclame-media. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau BrandSpark International. De onderzoekers stelden vast dat 57 procent van de respondenten aangeeft televisie-reclame op te merken, terwijl 40 procent aangeeft zich soms bewust te zijn van de televisie-advertenties. Op de tweede plaats staan magazines, waar reclame door 30 procent van de lezers altijd en 56 procent anderen soms wordt opgemerkt

"Reclames vallen op televisie en in magazines gemakkelijker op dan op het internet," voeren de onderzoekers aan. "Slechts 25 procent van de internet-gebruikers zegt zich altijd bewust te zijn van online reclame, terwijl 17 procent aangeeft die advertenties nooit op te merken." Er wordt opgemerkt dat ook direct mail, buitenreclame en kranten op dat gebied beter scoren dan zoekmachines op het internet. De onderzoekers voegen er aan toe dat vrouwen zich sneller bewust zijn van reclame dan mannen, maar ook daar het duidelijkste verschil kan worden opgetekend in traditionele media.

Wel wordt opgemerkt dat 91 procent van de internet-gebruikers tussen achttien en vierentwintig jaar aangeeft online reclame op te merken. Bij vijfenzestigplussers is dat gedaalde tot 69 procent. Dat geldt ook voor zoekmachines met een verhouding van 76 procent tegen 52 procent, sociale netwerken met een verhouding van 80 procent tegen 41 procent en blogs met een verhouding van 70 procent tegen 32 procent. Opgemerkt wordt dat de leeftijdsgroep tussen vijftig en vierenzestig jaar het grootste engagement vertoont met reclames in magazines, direct mail en kranten.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home