Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, February 10, 2012

Gebrek aan nieuwe titels raakt verkoop videogames

De Amerikaanse retailverkoop van videogames heeft tijdens de maand januari van dit jaar een omzet gerealiseerd van 751 miljoen dollar. Dat betekent een daling met 34 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau NPD Group. Die opmerkelijke terugval is volgens de onderzoekers te wijten aan het gebrek aan nieuwe gametitels. Dat trekt volgens de onderzoekers minder klanten naar de winkel, waardoor ook de impuls-aankoop voor andere titels terugvalt.

"Door een gebrek aan nieuwe titels had de consument de voorbije maand geen enkele reden om videogame-winkels binnen te stappen," merkt Liam Callahan, analist bij NPD Group, op tegenover het persbureau Associated Press. Andere analisten wijzen op de onzekerheid van de consument over de economie, wat volgens hen mogelijk ook een impact zou kunnen hebben op de lancering van de console PlayStation Vita van Sony.

Callahan merkt wel op dat ook de verkoop van de videogames die tijdens het laatste kwartaal van vorig jaar werden gelanceerd, een daling van 31 procent kende tegenover dezelfde periode vorig jaar. In Groot-Brittanniƫ en Japan zouden de trends uit het rapport van NPD Group grotendeels worden bevestigd. Waarnemers stellen dat de consumenten wereldwijd minder geld hebben om aan videogames te besteden. Er wordt aan toegevoegd dat ook de verkoop voor kerstmis geen sterke prestaties had laten optekenen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home