Mobiele platformen belangrijk platform voor bioscoopsector
Bezitters van smartphones en iPads steunen bijzonder zwaar op hun apparaten om film-gerelateerde informatie en reclame te vinden. Dat is de conclusie van een onderzoek van het mobiele reclamenetwerk Greystripe. Daarbij wordt opgemerkt dat een meerderheid beide toestellen gebruikt om filmtrailers te bekijken. Er wordt echter opgemerkt dat ook 53 procent van de smartphones worden gebruikt om filmkalenders, uurregelingen en locaties te zoeken. Dat geldt ook voor 27 procent van de iPads.
De onderzoekers merken op dat vooral de bezitters van iPads en touchscreen-smartphones filmenthousiasten zijn. Respectievelijk 39 procent en 41 procent van die groepen gaat minsten vier keer per jaar naar de bioscoop. Ook wordt opgemerkt dat ongeveer twee op drie bezitters van smartphones en iPads aangeeft in reclame informatie over nieuwe films te vinden. Bovendien geeft 50 procent van de smartphone-bezitters en 44 procent van de iPad-eigenaars toe op basis van advertenties hun uiteindelijke filmkeuze te maken.
Ook wordt opgemerkt dat 15 procent van de smartphone-bezitters filmtickets hebben aangekocht op een mobiel platform. Datzelfde geldt voor 13 procent van de iPad-gebruikers. Ook blijken respectievelijk 10 procent en 13 procent hun apparaat gebruikt te hebben om dvd-versies van bioscoopfilms te kopen. De onderzoekers merken verder op dat de bioscoopliefhebbers voor hun research vaker beroep doen op applicaties dan op het mobiele internet.
De onderzoekers merken op dat vooral de bezitters van iPads en touchscreen-smartphones filmenthousiasten zijn. Respectievelijk 39 procent en 41 procent van die groepen gaat minsten vier keer per jaar naar de bioscoop. Ook wordt opgemerkt dat ongeveer twee op drie bezitters van smartphones en iPads aangeeft in reclame informatie over nieuwe films te vinden. Bovendien geeft 50 procent van de smartphone-bezitters en 44 procent van de iPad-eigenaars toe op basis van advertenties hun uiteindelijke filmkeuze te maken.
Ook wordt opgemerkt dat 15 procent van de smartphone-bezitters filmtickets hebben aangekocht op een mobiel platform. Datzelfde geldt voor 13 procent van de iPad-gebruikers. Ook blijken respectievelijk 10 procent en 13 procent hun apparaat gebruikt te hebben om dvd-versies van bioscoopfilms te kopen. De onderzoekers merken verder op dat de bioscoopliefhebbers voor hun research vaker beroep doen op applicaties dan op het mobiele internet.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home