Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, February 08, 2012

Webcast Super Bowl trekt 2,1 miljoen online kijkers

De allereerste webcast van de Super Bowl heeft meer dan 2,1 miljoen kijkers gelokt. Dat betekent ongeveer 2 procent van het traditionele televisiepubliek op het NBC-netwerk. Dat blijkt uit cijfers van de bureaus Omniture en mDialog. Volgens NBC is de Super Bowl de meestbekeken sport-webcast uit de geschiedenis. Tijdens de herfst registreerden de webcasts van Sunday Night Football van de Amerikaanse zender meer dan 200.000 kijkers, met pieken tot 300.000 gebruikers.

Tijdens de webcast van de Super Bowl zouden volgens NBC in totaal 78 miljoen minuten zijn gestreamd. Kevin Monaghan, managing director digitale media bij NBC Sports Group, merkt op dat het aantal kijkers van de webcast tijdens het verloop van de wedstrijd bleef toenemen. Het succes van de online streaming is volgens Monaghan een bewijs van de complementariteit van het kanaal met de traditionele televisie-verslaggeving. Monaghan benadrukte dat de webstream alle verwachtingen heeft overtroffen.

"De televisiezender heeft adverteerders 55 dollar per duizend kijkers aangerekend," merkt het webmagazine Mediapost op. "Daarmee zou de prijs van een commercial van dertig seconden on-demand 115.775 dollar bedragen." De webcast bood de gebruiker een aantal bijkomende camera-instellingen en Twitter-berichten van een aantal personaliteiten. Bij Verizon werd de webcast ook aangeboden voor mobiele telefoons. Het optreden van Madonna tijdens de rust van de wedstrijd was niet in het aanbod inbegrepen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home