Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, February 07, 2012

The Daily heeft nog niet alle vragen opgelost

The Daily, het tablet-dagblad van News Corporation, heeft op één jaar tijd 100.000 abonnees verworven. Dat heeft een woordvoerder van de uitgave bekend gemaakt. Daarmee zit de tablet-krant op één vijfde van zijn oorspronkelijke doelstelling om winstgevend te worden. News Corporation merkt echter op dat een nieuwe gedrukte publicatie er ongeveer vijf tot zeven jaar over doet om break-even te draaien en zegt een gevoelige voorsprong te hebben op die deadlines. Critici waarschuwen echter dat in cyberspace zeven jaar een eeuwigheid is waarin er bijzonder veel kan gebeuren.

News Corporation investeerde 30 miljoen dollar in de oprichting van The Daily. "De tablet-krant heeft nu 100.000 abonnees aan een bedrag van 99 dollarcent per week of 39,99 dollar per jaar en heeft 250.000 unieke lezers per maand," merkt de Amerikaanse krant The New York Times op. "Uitgever Greg Clayman zegt dat de tablet-krant daarmee op het voorziene schema zit om over vijf jaar break-even te draaien. The Daily heeft het echter moeilijk om door te dringen in de nationale conversatie en nieuws te creëren dat zijn merk zou kunnen helpen vestigen."

Volgens The New York Times wordt de tablet-krant gedeeltelijk afgeremd door de structuur van de applicatie. "De applicatie wordt één tot twee keer per dag aangepast, afhankelijk van de actualiteit," aldus The New York Times. "Maar daarmee mist de tablet-krant de flexibiliteit van de websites van andere nieuwsaanbieders, blogs of Twitter. Volgens critici is The Daily bijzonder statisch in vergelijking met andere online actualiteit-aanbieders." Naar eigen zeggen wordt The Daily echter anders gelezen dan online nieuwssites en maakt de gebruiker speciaal tijd vrij om het tablet-dagblad te lezen."

De gemiddelde gebruiker zou dertig minuten per dag besteden aan de applicatie.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home