Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, February 11, 2012

Europese bed-and-breakfast geniet steeds meer bijval

De overnachtingsformule bed-and-breakfast (B&B) kent in Europa een groeiende populariteit. De voorbije vijf jaar is er een grote reeks nieuwe initiatieven opgestart. Daardoor kent bed-and-breakfast in Europa op dit ogenblik meer dan 50.000 locaties. Dit blijkt uit cijfers van de gespecialiseerde website Bedandbreakfast.eu. Opgemerkt wordt dat de kleinschalige formule door zijn uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit steeds populairder wordt bij een breed publiek.

Opgemerkt dat de sector in Europa nog relatief jong is. Slechts 15 procent van de bestaande adressen was al voor de eeuwwisseling actief, terwijl 59 procent pas sinds het midden van het voorbije decennium van start is gegaan. ''Veel woningeigenaren hebben plannen om een bed-and-breakfast te starten," merkt de website op. "Mogelijk speelt de economische crisis daarin een rol. Een bed-and-breakfast kan immers een welkome extra bron van inkomsten zijn. Bovendien werkt het succes van andere initiatieven aanstekelijk."

Uit een Nederlands onderzoek blijkt dat ook zakenreizigers steeds vaker de voorkeur geven aan een bed-and-breakfast boven een hotel. Ongeveer één kwart van alle gasten zou bestaan uit zakenreizigers. Volgens de zakenreizigers doen de faciliteiten van de formule niet meer onder voor het aanbod van hotels. Bovendien wordt opgemerkt dat er op elk mogelijke locatie ergens in de buurt een bed-and-breakfast is te vinden. Daarnaast wordt ook de huiselijke sfeer en de persoonlijke ontvangst op prijs gesteld.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home