Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, February 15, 2012

Brits product-placement moet nog echt op gang komen

Adverteerders hebben in Groot-Brittannië tot nu toe weinig ingespeeld op de mogelijkheden van product-placement, maar verwacht mag worden dat de interesse de volgende vijf jaar gevoelig zal toenemen. Dat hebben een aantal waarnemers gezegd. Er wordt opgemerkt dat product-placement op de Britse markt nog in een bijzonder pril stadium verkeert. Er wordt daarbij de vergelijking gemaakt met sponsoring, dat eveneens bijzonder traag van start ging, maar op dit ogenblik nog bij niemand de wenkbrauwen doet fronsen.

"Product-placement is in Groot-Brittannië sinds februari vorig jaar officieel toegelaten, maar toch werden er sindsdien minder dan twintig overeenkomsten afgesloten tussen adverteerders en televisie-stations," merkt het magazine Marketing Week op. "Gary Knight, directeur commerciële content bij de televisiezender ITV, merkt op dat er bij product-placement niet kon worden teruggevallen op voorbeelden uit het verleden, maar hij verwacht dat dit jaar een echte groeiperiode zal vormen voor product-placement."

Nick Price, verantwoordelijke content bij het netwerk MPG Media Contacts en voorzitter van de Producers Alliance for Cinema and Television, zegt te verwachten dat de Britse markt voor product-placement zich volgend jaar helemaal zal hebben ontplooid. Volgens Price zal het Britse product-placement over vijf tot zes jaar een omzet realiseren van 120 miljoen pond. Dat betekent nog altijd slechts 3 procent van de traditionele televisie-reclame. Uit een onderzoek van het bureau YouGov is gebleken dat 72 procent van de Britse consumenten weet wat product-placement inhoudt.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home