Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, February 14, 2012

Mannelijke millennial positief ingesteld tegenover mobiele reclame

Tegen het einde van dit jaar zullen de Verenigde Staten meer dan 106 miljoen smartphone-bezitters tellen. Dat betekent een stijging met 44 procent tegenover vorig jaar. Dat is de conclusie van een rapport van consulent eMarketer. Er wordt aan toegevoegd dat de bezitters ook steeds meer activiteiten op hun telefoons zullen opstarten, waardoor hun blootstelling aan mobiele reclame volgens het rapport nagenoeg gegarandeerd kan worden.

"Uit het onderzoek blijkt dat bij de millennials mannen veel meer geneigd lijken te zijn dan zich een mobiele reclame op hun smartphone te herinneren," voert eMarketer aan. "Bij de mannelijke millennials blijkt 69 procent zich mobiele reclame te herinneren, maar bij vrouwen valt dat terug tot minder dan 50 procent. De onderzoekers voegen er aan toe dat mannelijke millennials ook meer genoegen scheppen in mobiele reclame."

"Bij de vrouwelijke millennials gaf slechts 12 procent aan mobiele reclame minstens enigszins te waarderen, waarbij een meerderheid zich ambivalent opstelde," merken de onderzoekers nog op. "Bij mannen geeft 40 procent aan positief te staan tegenover mobiele reclame, waarbij 20 procent aangaf een grote waardering te hebben voor de advertenties. Gemiddeld zegt één kwart van de smartphone-bezitters zich positief op te stellen tegenover mobiele reclame."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home