Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, February 14, 2012

NYTimes.com heeft bijna 400.000 betalende abonnees

De Amerikaanse mediagroep Times Company heeft het voorbije jaar afgesloten met 390.000 abonnees voor zijn digitale kranten New York Times en International Herald Tribune, tegenover 324.000 abonnees op het einde van het derde kwartaal. Dochterkrant The Boston Globe had 16.000 digitale abonnees. Het Amerikaanse mediabedrijf begon in maart vorig jaar met een betalend abonnement voor zijn nieuwssite NYTimes.com en in oktober werd de betalende digitale versie van The Boston Globe gelanceerd.

"De cijfers van het vierde kwartaal tonen aan dat de focus op de digitale activiteiten van NYTimes.com voor een belangrijke inkomstenstroom van lezers kan zorgen, terwijl ook de digitale reclame op peil kan worden gehouden," merkt Arthur Sulzberger, chief executive van Times Company, op. Het mediabedrijf liet tijdens het vierde kwartaal van het voorbije jaar een nettowinst van 58,9 miljoen dollar optekenen. Dat betekende een daling met 12 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar.

Over het hele jaar leed Times Company een verlies van 39,7 miljoen dollar, tegenover een nettowinst van 108 miljoen dollar het jaar voordien. Het verlies is grotendeels veroorzaakt door een afschrijving van 161 miljoen euro op zijn regionale kranten. De inkomsten uit gedrukte reclame viel met 7,8 procent terug, terwijl bij de digitale reclame een daling met 4,9 procent werd opgetekend, vooral door een achteruitgang van de reclame-inkomsten bij dochterbedrijf About.com.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home