Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, January 06, 2012

Ethische vragen rond whisky in metalen blik

Het Britse bedrijf Scottish Spirits Imports heeft zware kritiek gekregen voor de lancering van een Schotse whisky in een metalen blik. Volgens Alcohol Concern, het Britse instituut tegen alcohol-misbruik, is van mening dat Scottish Spirits Imports met het initiatief een inbreuk pleegt tegen de verantwoorde alcohol-consumptie. Er wordt op gewezen dat de metalen blikken van 354 milliliter na het openen niet meer opnieuw gesloten kunnen worden en dus de consument stimuleren om de hele inhoud in één keer te consumeren.

"Scottish Spirits Imports wil het product aan een prijs van 5 dollar per blik begin februari op de Amerikaanse markt lanceren," voert het magazine Beverage Daily aan. "Het is volgens Alcohol Concern echter absurd om acht eenheden van een drank te verkopen in een blik dat niet kan worden gesloten, wat volgens het instituut betekent dat de hele inhoud in één keer moet worden geconsumeerd of gedeeltelijk moet worden weggegoten."

Ken Rubenfeld, vice-president van Scottish Spirits Imports, ontkent echter de aantijgingen. "Er is geen enkele reden waarom de consument zich met ons product minder verantwoord zou opstellen dan met andere verpakkingen," liet hij verstaan. Een woordvoerder van de Scotch Whisky Association zegt te erkennen dat de verpakking een aantal vragen zou kunnen oproepen, maar die zouden naar eigen zeggen met het betrokken bedrijf worden besproken wanneer dergelijke producten daadwerkelijk op de markt komen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home