Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, January 05, 2012

Amerikaanse consumentenorganisatie wil meer informatie op alcohol-labels

De Consumer Federation of America (CFA) heeft opnieuw opgeroepen om producenten van alcoholische dranken te verplichten op hun labels voedingsinformatie te publiceren. Opgemerkt wordt dat met het Amerikaanse Alcohol and Tobacco Tax and Trade Bureau (TTB) al vijf jaar een akkoord was gesloten om de producenten van bier, wijn en sterke dranken te verplichten om die informatie te verstrekken, maar sindsdien is er volgens de consumentenorganisatie geen actie meer ondernomen.

"De consument heeft basisinformatie over alcohol nodig om hem toe te laten om op een gematigde manier met de producten om te springen, zoals door de Amerikaanse regering en gezondheidsorganisaties wordt aangevvoerd," merkt Chris Waldrop, directeur van het Food Policy Institute van de Consumer Federation of America, op tegenover tegenover het webmagazine Beverage Daily. "De consument moet bijvoorbeeld een vergelijking kunnen maken tussen het alcohol-gehalte in een fles bier en een glas wijn."

De consumentenorganisatie zegt aan het alcohol-bureau ook gevraagd te hebben dat de producenten van alcoholisch dranken verplicht zouden worden om op hun verpakkingen ook een stellingname over matig drankgebruik, zoals uitgestippeld is door de Dietary Guidelines for Americans, te vermelden. De organisatie wijst erop dat alcohol-labels een instrument kunnen zijn om het alcohol-misbruik te bestrijden en dronkenschap in het verkeer tegen te gaan.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home