Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, January 04, 2012

Bijna helft welgestelde reizigers wil budget opdrijven

Dit jaar willen 43 procent van de welgestelde Amerikanen hun reisbudget opdrijven. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Unity Marketing. Daarbij maakt 12 procent gewag van een gevoelige verhoging van het budget. Vooral jongeren, mannen en superrijken zeggen hun reisbestedingen te zullen opdrijven. Daarnaast geeft echter ook 11 procent toe zijn bestedingen enigszins te zullen terugschroeven. Een groep van 4 procent maakt gewag van belangrijke besparingen.

De onderzoekers voegen er aan toe dat meer dan de helft van de luxeconsumenten aangeven vooral geïnteresseerd te zijn in ervaringen en minder in luxegoederen. "Het is duidelijk dat de welgestelde consument van plan is om dit jaar meer te besteden, maar die budgetten zullen worden geïnvesteerd in ervaringen die hen het meest plezier bezorgen," zegt Pam Danziger, president van Unity Marketing. Er wordt aan toegevoegd dat 54 procent gebruik wil maken van loyaliteits-programma's of voordeel-aanbiedingen.

Toch zegt slechts 14,5 procent van de ondervraagden dat de toegang tot dergelijke programma's een impact zal hebben op zijn keuzes. Dat is een lichte achteruitgang tegenover tegenover twee jaar geleden, toen 15 procent aangaf zich door dergelijke aanbiedingen te laten beïnvloeden. Ook bij reclame wordt een daling van 7,2 procent tot 5,3 procent opgetekend. De onderzoekers merken op dat 11 procent van de ondervraagden zegt op het laatste ogenblik over een reis te beslissen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home