Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, January 03, 2012

Vrouwentennis verliest met Sony-Ericsson belangrijke sponsor

Met het verdwijnen van Sony-Ericsson verlies de Women's Tennis Association (WTA) één van zijn belangrijkste sponsors. Het contract met Sony-Ericsson loopt eind dit jaar af en het bedrijf heeft bekend gemaakt de samenwerking niet verder te zullen zetten. Daarmee wordt de laatste stap gezet in een geleidelijke terugtrekking van Sony-Ericsson uit het internationale vrouwentennis. De beslissing is volgens Sony-Ericsson gebaseerd op de evolutie van zijn zakelijke activiteiten en zijn merknaam.

"In het midden van het voorbije decennium tekende Sony-Ericsson een contract van zes jaar met de Women's Tennis Association," aldus het webmagazine Sportbusiness. "Met dat contract was een bedrag van 88 miljoen dollar gemoeid. Dat was de grootste sponsoring-overeenkomst uit de geschiedenis van het tennis en de vrouwensport. Twee jaar geleden verlengde het bedrijf het contract voor een periode van twee jaar, maar schrapte de merkrechten uit het contract."

Het verlies van Sony-Ericsson wordt wel afgezwakt door het feit dat de internationale vrouwentennis vorig jaar zes nieuwe commerciële partners kon aantrekken. Daardoor konden de sponsoring-inkomsten met 60 procent worden opgedreven tegenover het jaar voordien. Ook de tornooien hebben het voorbije jaar zeven nieuwe sponsors kunnen aantrekken en zagen slechts één contract verdwijnen. Volgens een aantal analisten heeft het internationale vrouwentennis de voorbije twee jaar voor een bedrag van 160 miljoen dollar aan sponsoring binnengehaald.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home