Kerstmis hoogdag voor aankoop digitale content
De online eindejaarsbestedingen zijn in de Verenigde Staten met 15 procent gestegen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van het onderzoeksbureau ComScore. Van begin november tot tweede kerstdag werd volgens het bureau 35,3 miljard dollar uitgegeven aan online aankopen, tegenover 30,591 miljard dollar tijdens dezelfde periode vorig. In de week voor kerstmis werd een stijging met 16 procent opgetekend tot 2,8 miljard dollar.
Individueel was Cyber Monday volgens de onderzoekers de sterkste dag. Daarbij werd een stijging met 22 procent opgetekend tot 1,25 miljard dollar. Daarmee werd Cyber Monday voor het tweede jaar op rij de belangrijkste online koopdag van het jaar. Er wordt echter aan toegevoegd dat er het voorbije jaar nog negen andere dagen met een omzet van meer dan 1 miljard dollar werden opgetekend. De onderzoekers merkten op dat op kerstdag opvallend meer digitale content en abonnementen werden aangekocht, onder meer voor digitale downloads van muziek, film, boeken en applicaties.
Op een gemiddelde dag tijdens de eindejaarsperiode vertegenwoordigden digitale content en abonnementen 2,8 procent van de totale e-commerce. Op kerstdag steeg dat aandeel echter tot meer dan 20 procent. "Vele consumenten hebben voor kerstmis nieuwe smartphones, tablets, e-readers en geschenkkaarten voor digitale content en op kerstdag worden de apparaten gevuld met nieuwe content," verklaart ComScore het fenomeen. Verwacht werd dat die trend zich ook tijdens de laatste week van het jaar zou verder trekken.
Individueel was Cyber Monday volgens de onderzoekers de sterkste dag. Daarbij werd een stijging met 22 procent opgetekend tot 1,25 miljard dollar. Daarmee werd Cyber Monday voor het tweede jaar op rij de belangrijkste online koopdag van het jaar. Er wordt echter aan toegevoegd dat er het voorbije jaar nog negen andere dagen met een omzet van meer dan 1 miljard dollar werden opgetekend. De onderzoekers merkten op dat op kerstdag opvallend meer digitale content en abonnementen werden aangekocht, onder meer voor digitale downloads van muziek, film, boeken en applicaties.
Op een gemiddelde dag tijdens de eindejaarsperiode vertegenwoordigden digitale content en abonnementen 2,8 procent van de totale e-commerce. Op kerstdag steeg dat aandeel echter tot meer dan 20 procent. "Vele consumenten hebben voor kerstmis nieuwe smartphones, tablets, e-readers en geschenkkaarten voor digitale content en op kerstdag worden de apparaten gevuld met nieuwe content," verklaart ComScore het fenomeen. Verwacht werd dat die trend zich ook tijdens de laatste week van het jaar zou verder trekken.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home