Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, January 01, 2012

Britten allergrootste online shoppers van Europa

Britse consumenten zijn grotere online shoppers dan hun Europese collega's. Bovendien zijn ze ook minder bezorgd over het gebruik van hun persoonlijke gegevens in sociale netwerksites, hoewel 70 procent van de Britten toegeeft zich bezorgd te maken over de bedreiging van de privacy. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Britse bureau Ofcom. Anderzijds blijkt dat de penetratie van snelle breedbanddiensten in Groot-Brittanniƫ trager vordert dan in andere Europese landen.

Uit het onderzoek blijkt dat 79 procent van de Britse gezinnen inmiddels online goederen of diensten heeft aangekocht. In Italiƫ bedraagt dat cijfer slechts 27 procent. Er wordt opgemerkt dat de Britse bevolking in januari vorig jaar gemiddeld 84 minuten shopping-sites heeft bezocht. Ook wordt erop gewezen dat in augustus vorig jaar 46 procent van de Britse consumenten over een smartphone beschikte, tegenover amper 24 procent anderhalf jaar voordien.

"De interesse van de Britse consument in online shoppen heeft er ook voor gezorgd dat internet nagenoeg evenveel reclame-omzet realiseert dan televisie," voeren de onderzoekers nog aan. Anderzijds wordt opgemerkt dat tot het midden van vorig jaar was slechts 4 procent van de Britten was aangesloten op supersnel breedband. In Japan lag dat cijfer al op 40 procent, maar ook in de Verenigde Staten vertegenwoordigde supersnel breedband op dat ogenblik al 10 procent van alle internet-verbindingen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home