Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, December 31, 2011

Online reclame-uitgaven groeien volgende twee jaar met 33 procent

De wereldwijde online reclame-uitgaven zullen de volgende twee jaar met ongeveer 33 procent stijgen. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Zenith Optimedia. Dit jaar worden de inkomsten van sector geraamd op 72,5 miljard dollar, maar dat zou over twee jaar volgens het rapport stijgen tot 96,4 miljard dollar. De totale reclamebestedingen zullen tijdens diezelfde periode met ongeveer 11 procent tot 510,6 miljard dollar.

De onderzoekers merken op ook televisie en buitenreclame de volgende twee jaar een belangrijke groei zullen kennen. Voor televisie wordt een groei met 12 procent tot 207 miljard dollar in het vooruitzicht gesteld, terwijl buitenreclame een stijging met 11 procent zou kennen tot 35,1 miljard dollar. Ook radio en bioscoop zouden nog een beperkte groei kennen, maar voor kranten en magazines wordt een lichte achteruitgang in het vooruitzicht gesteld.

Zenith Optimedia merkt op dat het internet op dit ogenblik een aandeel van 15,8 procent heeft op de totale reclamemarkt. Over twee jaar zal dat aandeel echter gestegen zijn tot 18,9 procent. Het marktaandeel van televisie zou tijdens diezelfde periode van 40,2 procent tot 40,5 procent stijgen. Voor buitenreclame wordt nog een lichte groei van 6,8 procent naar 6,9 procent verwacht. Het aandeel van de bioscoop zou status-quo blijven op 0,5 procent. Magazines zouden echter terugvallen van 9,3 procent tot 8,3 procent, terwijl het krantenaandeel van 20,2 procent naar 17,9 procent zal dalen.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home