Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, December 31, 2011

Geïntegreerde aanpak nodig voor engagement vrouwelijke shoppers

Marketeers die vrouwelijke shoppers willen engageren, moeten zich vooral richten op een geïntegreerde aanpak op online en mobiele platformen. Dat blijkt uit een onderzoek van het gespecialiseerde reclamenetwerk SheSpot in Australië bij vrouwen tussen achttien en vijfenzestig jaar. Daarbij wordt opgemerkt dat 94 procent van de Australische vrouwen inmiddels aankopen doet via het internet of de smartphone. Bovendien zegt 93 procent die platformen te gebruiken voor productonderzoek.

Andere activiteiten op de platformen zijn het localiseren van winkels (90 procent), prijsvergelijkingen (90 procent), consumentenbesprekingen (87 procent), kortingen (83 procent), het bewaren van shopping-lijsten (64 procent) en het downloaden van coupons (62 procent). De onderzoekers merken op dat vele respondenten voor tal van activiteiten van beide platformen gebruik maken. Ook wordt opgemerkt dat 22 procent van de respondenten barcodes scant om de beste prijzen te achterhalen.

De respondenten voeren in eerste instantie aan dat de online retailcategorie het gebruiksgemak stimuleert (93 procent), gemakkelijker toelaat om aankopen te bestuderen (68 procent) en de mogelijkheid biedt om goedkopere aankopen te doen (68 procent). Ook wordt gewag gemaakt van tijdwinst (62 procent), aankopen in het buitenland te kunnen doen (56 procent) en een toegang tot een groter assortiment producten (43 procent). Entertainment en tickets vormen de belangrijkste aankopen (80 procent), gevolgd door toerisme (76 procent) en kledij (60 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home