Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, December 31, 2011

Internet vertegenwoordigt meer dan kwart Britse reclame

In Groot-Brittannië heeft het internet inmiddels een aandeel van 27 procent in de totale reclamemarkt. Dat blijkt uit cijfers over de eerste helft van dit jaar van het Interactive Advertising Bureau (IAB) en consulent PricewaterhouseCoopers. De Britse internetreclame kende tijdens de eerste helft van dit jaar een groei met 13,5 procent tot 2,3 miljard pond. Anna Bartz, manager strategie bij PricewaterhouseCoopers, stelt dat marketeers in moeilijke economische tijden de voorkeur geven aan de transparantie en meetbaarheid van zoekmachines en online displays.

Bij betaalde zoekopdrachten werd een groei met 12,6 procent tot 1,3 miljard pond opgetekend. De sector heeft in Groot-Brittannië een aandeel van 58 procent in de totale online reclame-inkomsten. Display-reclame liet een stijging met 18,5 procent tot 510 miljoen pond registreren, onder meer dankzij een groei met 100 procent tot 45 miljoen pond bij online video. Banners blijven in die sector met een omzet van 374 miljoen pond veruit de belangrijkste categorie, ondanks de opkomst van talloze nieuwe formaten.

In de display-categorie vormden de adverteerders uit de financiële dienstensector de belangrijkste categorie (16 procent), gevolgd door consumptiegoederen (15 procent), entertainment en media (12 procent), toerisme en transport (10 procent) en retail (10 procent) Verder lieten online annonces een stijging met 3 procent tot 385 miljoen pond optekenen, terwijl bij lead generation een groei met 20 procent tot 26 miljoen pond werd gemeld.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home