Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, January 02, 2012

Facebook nadert Google als populairste website

Het voorbije jaar was Google met een gemiddelde score van 153 miljoen bezoekers de meest populaire website van de Verenigde Staten. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau Nielsen. Op de tweede plaats staat het sociale netwerk Facebook met 138 miljoen bezoekers per maand. De derde plaats was voor Yahoo met ongeveer 130 miljoen bezoekers per maand. Er wordt door analisten echter opgemerkt dat de positie van Yahoo in het gedrang dreigt te komen indien steeds meer jonge gebruikers zouden afstappen van email.

De top tien bestaat verder uit MSN-WindowsLive-Bing (115,8 miljoen bezoekers), YouTube (106,6 miljoen), Microsoft (83,6 miljoen), AOL Media Network (74,6 miljoen), Wikipedia (62,1 miljoen), Apple (61,6 miljoen) en Ask Search Network (60,5 miljoen). Bij de sociale netwerken staat Facebook op de eerste plaats, gevolgd door Blogger, dochterbedrijf van Google, met 45,7 miljoen bezoekers. Op de derde plaats staat Twitter met 23,5 miljoen bezoekers, gevolgd door Blogger, Twitter, WordSpace, MySpace, Linkedin en Tumblr. GooglePlus staat achtste met 8,02 miljoen bezoekers.

Bij de online videosites staat YouTube afgetekend op de eerste plaats. Vevo volgt op een ruime afstand met 34,5 miljoen bezoekers, gevolgd door Facebook met 29,3 miljoen bezoekers, Yahoo (25,3 miljoen), MSN-WindowsLive-Bing (16,5 miljoen), AOL Media Network (13,3 miljoen), Hulu (13,1 miljoen), The CollegeHumor Network (12,4 miljoen), CNN Digital Network (8,2 miljoen) en Netflix (7,4 miljoen). Bij de smartphones heeft Apple een marktaandeel van 29 procent, gevolgd door HTC Holdings (21 procent), Research in Motion (17 procent), Samsung (11 procent) en Motorola (11 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home