Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, January 03, 2012

Baltika officiële biersponsor Olympische Winterspelen Sochi

De Russische brouwer Baltika, dochter van de Deense groep Carlsberg, is gekozen als officiële biersponsor voor de Olympische winterspelen van Sochi over twee jaar. De Russische brouwer kan door die status de Olympische sponsoring gebruiken in zijn marketing en verpakking. Baltika produceert meer dan dertig verschillende biermerken en heeft in Rusland tien brouwerijen. De brouwer vertegenwoordigt ongeveer één derde van de Russische biermarkt. Baltika heeft activiteiten in zeventig landen.

"Sochi slaagt erin om steeds meer Russische en internationale topbedrijven aan te trekken," merkt Dmitry Chernyshenko, chief executive van het organiserend comité van de Olympische Spelen, op tegenover het Russische persbureau RIA Novosti. "De overeenkomst met Baltika bewijst het grote succes van de marketing-campagne van het evenement." Baltika zal door het contract de alcoholische dranken leveren voor de hospitality-evenementen van de Olympische winterspelen.

Financiële details over de transactie werden niet bekend gemaakt. In september van vorig jaar hadden de organisatoren al bekend gemaakt met een bedrag van 1,2 miljard dollar een nieuw Olympisch record gevestigd te hebben. Andere officiële sponsors van het evenement zijn Abrau-Durso, Adecco Group, Avaya, Exect Business Training, Detech, Kelly Services, Microsoft Rus, GAZ Group en Scania-Rus. Chernyshenko benadrukte nog dat Baltika met het contract zijn sterke traditie op het gebied van sportsponsoring in Rusland verder zet.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home