Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, January 04, 2012

Hearst Corporation maakt eerst winst met digitale media

Het Amerikaanse mediabedrijf Hearst Corporation heeft het voorbije jaar voor het eerst in de geschiedenis winst gemaakt met zijn digitale activiteiten. Dat heeft David Carey, voorzitter van Hearst, bekend gemaakt. Volgens Carey wil het bedrijf dit jaar een klantenbestand van meer dan één miljoen betalende digitale abonnees per maand uitbouwen. Hij voegde er aan toe dat Hearst de voorbije achttien maanden dankzij organische groei, nieuwe producten en overnames nagenoeg in omvang is verdubbeld.

Onder meer wil Hearst verdere projecten ontwikkelen op internationale markten, digitale marketing-diensten, digitale media en financiële diensten. "Hearst heeft op dit ogenblik een bijzonder gediversifieerd model," voert Carey aan. "Ongeveer 40 procent van de omzet wordt gerealiseerd op de Amerikaanse markt. De internationale markt heeft een gelijkaardig aandeel in de inkomsten. De resterende 20 procent is afkomstig van diverse diensten."

Hearst is uitgever van een aantal kranten en magazines zoals The San Francisco Chronicle, Houston Chronicle, Elle, Marie Claire en Cosmopolitan. Daarnaast is de groep ook eigenaar van de televisieketen Hearst Television en heeft de groep ook een belang in een aantal andere netwerken. Op dit ogenblik hebben die uitgaven ongeveer 400.000 digitale abonnees. Daarnaast biedt de groep ook meer dan veertig e-books aan. Die bibliotheek zou in de toekomst gevoelig worden uitgebreid.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home