Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, January 05, 2012

Huffington Post wil kranten internet helpen begrijpen

De nieuwssite Huffington Post wil de volgende twee jaar zijn wereldwijd publiek verdubbelen. Bedoeling is dat partnerships worden aangegaan met krantenuitgevers die het nog altijd moeilijk hebben met de overstap naar het internet. Dat heeft Jimmy Maymann, vice-president internationale activiteiten bij de AOL Huffington Post Media Group, aangekondigd. Dit jaar wil de Huffington Post, die in februari vorig jaar door America Online (AOL) werd opgekocht, zijn activiteiten naar tien nieuwe markten uitbreiden.

"De internationale divisie moet voor de Huffington Post even belangrijk worden als de Amerikaanse markt," merkte Maymann op tegenover de Britse zakenkrant Financial Times. Het voorbije jaar lanceerde de nieuwssite al regionale edities in Groot-Brittanniƫ en Canada. Dit jaar wordt onder meer een alliantie met de Franse krant Le Monde en zijn aandeelhouder Les Nouvelles Editions Independantes gelanceerd. Die samenwerking moet volgens Maymann het model worden voor de verdere internationale uitbreiding.

De Huffington Post en Le Monde willen een gemeenschappelijk website lanceren, waarbij de inkomsten door de twee partijen worden gedeeld. "De Huffington Post wil een helpende hand reiken aan traditionele mediabedrijven die met een dalend offline lezerspubliek worden geconfronteerd," voert Maymann aan. De strategie zou de Huffington Post op de internationale markt over twee jaar ruim 40 miljoen maandelijkse bezoekers moeten opleveren.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home