Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, December 15, 2011

Wereld bekijkt meer dan 200 miljard online video's per maand

De wereld bekijkt inmiddels meer dan 200 miljard online video's per maand. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau ComScore. In totaal werden er tijdens de maand oktober van dit jaar wereldwijd 201,4 miljard online video's bekeken. Het totale publiek bestond uit 1,2 miljard unieke gebruikers. Google blijft veruit marktleider, in grote mate dankzij videodochter YouTube. In totaal werden tijdens de maand oktober op Google 88,3 miljard video's bekeken. YouTube vertegenwoordigt meer dan 99 procent van de video-activiteit op Google.

"Google heeft een marktaandeel van 43,8 procent in de online videosector," aldus het webmagazine Telecompaper. "Op de tweede plaats staat het Chinese Youku met 4,6 miljard video's. Dat betekent een marktaandeel van 2,3 procent. Daarna volgt Vevo met 3,7 miljard video's of een marktaandeel van 1,8 procent. Er wordt daarbij opgemerkt dat YouTube ook voor Vevo bijzonder belangrijk is. Meer dan 97 procent van de Vevo-video's worden immers bekeken op het YouTube-kanaal van het bedrijf."

De top vijf wordt rond gemaakt door het sociale netwerk Facebook met 2,6 miljard video's (1,3 procent) en het Japanse Dwango met 2,5 miljard video's (1,2 procent). Het meest geëngageerde publiek is terug te vinden in Turkije, waar bijna 93,6 procent van de internet-gebruikers minstens één online video per maand bekijkt. Op de tweede plaats staat Canada met een score van 90,9 procent. Daarna volgen Chili (90,2 procent), Argentinië (89,6 procent), Brazilië (89 procent), Hongkong (88,9 procent), Spanje (88,9 procent), de Verenigde Staten (88 procent), Mexico (87,2 procent) en Frankrijk (86,8 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home