Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, December 14, 2011

Amerikaanse televisie moet geluid reclame beperken

In de Verenigde Staten wordt de geluidssterkte van televisiereclame beperkt. De Amerikaanse Federal Communications Commission (FCC) heeft unaniem een nieuwe regel aangenomen waarin bepaald wordt dat reclame niet luider mag zijn dan het gemiddelde Amerikaanse televisieprogramma. De nieuwe regeling wordt in december volgend jaar van kracht. In september vorig jaar had het Amerikaanse Congres aan de Federal Communications de opdracht gegeven om maatregelen te nemen om het probleem van geluidsoverlast aan te pakken.

"Het televisiepubliek stoort zich echt aan het geluid van een aantal televisie-reclames," merkt Julius Genachowski, voorzitter van de Federal Communications Commission, op. Er wordt aan toegevoegd dat de mediaregulator klachten van consumenten over luide reclames zal blijven opvolgen en zal controleren op welke manier de zenders de eventuele problemen zullen oplossen. Luide reclame was volgens de mediaregulator een blijvend probleem van het televisie-tijdperk.

De mediaregulator geeft wel toe dat het aantal klachten over luide televiereclame de voorbije twee jaar gevoelig is gedaald. "De nieuwe regels moeten het probleem echter nog verder beperken," wordt er opgemerkt. Er wordt aan toegevoegd dat de televisiezenders ruimschoots de tijd hebben gekregen om zich aan de nieuwe regelgeving aan te passen. Uit een onderzoek van het bureau Harris was gebleken dat 86 procent van de Amerikanen van oordeel waren dat televisiereclame luider was dan de gewone programma's.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home