Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, December 14, 2011

Budweiser verlengt sponsoringcontract Amerikaans basketbal

Het Amerikaanse biermerk Budweiser van brouwer Anheuser-Busch, de Amerikaanse divisie van de groep AB InBev, heeft zijn sponsoringcontract met de Amerikaanse National Basketball Association (NBA). Financiële details over de overeenkomst werden niet bekend gemaakt. Budweiser is al dertien jaar sponsor van het Amerikaanse basket. Budweiser merkt op door het contract een belangrijke visibiliteit te kunnen behouden op het Amerikaanse televisiescherm.

Budweiser merkte op ook televisiereclame te zullen lanceren rond de basketsport en merchandising te zullen aanbieden op retaillocaties. "Door de verlenging van de samenwerking kan Budweiser verder verbonden blijven aan een aantal cruciale onderdelen van de basketbal-kalender, zoals het All Star Game," voert Rob McCarthy, vice-president van Budweiser, aan. Een woordvoerder van het biermerk benadrukte dat de voorbije staking van de spelers geen impact heeft gehad op de relatie tussen Budweiser en de National Basketball Association.

Daarnaast verlengde de National Basketball Association ook de sponsoringcontracten met de energiedrank Gatorade en autoverkoper Autotrader.com. Gatorade is de oudste sponsor van het Amerikaanse basket en gaat al zevenentwintig jaar terug. De samenwerking wordt internationaal uitgebreid naar Brazilië, Groot-Brittannië en Italië. Daarnaast werd een nieuw contract afgesloten met Under Armour, fabrikant van sportkleding.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home