Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, December 13, 2011

Apple domineert Zuidoost-Aziatische mobiele internet

Het Amerikaanse technologieconcern Apple domineert de Zuidoost-Aziatische mobiele internetmarkt. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Effective Measure. De onderzoekers kwamen tot de vaststelling dat 53,1 procent van de Zuidoost-Aziatische mobiele internet-bevolking gebruik maakt van de Apple-toestel. Individueel vormt de iPad het meest populaire toestel (32 procent), gevolgd door de iPhone (19,1 procent) en de BlackBerry van Research in Motion (6,9 procent).

In de rangschikking volgen verder de smartphones van Nokia (2,8 procent), de iPod Touch van Apple (1,9 procent), de Galaxy Slate van Samsung (1,4 procent) en de mobiele telefoons van Samsung (1,2 procent). In Thailand heeft Apple een aandeel van 79,6 procent in het mobiele internet, gevolgd door Singapore (75,8 procent), de Filipijnen (69,2 procent), Maleisië (57,1 procent), Vietnam (33,7 procent) en Indonesië (10,1 procent).

De iPad is in verschillende Aziatische landen het landen het meest populaire toestel. In Thailand heeft de tablet van Apple een marktaandeel van 47,9 procent, gevolgd door de Filipijnen (43,7 procent) en Maleisië (34,6 procent), Vietnam (17,1 procent) en Indonesië (10 procent). Singapore is het enige land in de regio waar de iPhone met een aandeel van 37,5 procent populairder is dan de tablet van het Amerikaanse technologieconcern.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home