Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, December 12, 2011

Amerikaanse uitgevers mikken op Latino-vrouwen

Uitgevers in de Verenigde Staten vertonen steeds meer interesse in de vrouwelijke Latino-Amerikaanse bevolkingsgroep, die historische relatief werd genegeerd. Voor die groep worden steeds meer specifieke uitgaves op de markt gebracht. Dat zegt de Amerikaanse krant The New York Times. Opgemerkt wordt dat onder meer Hearst, Time, Meredith, Fox en NBC Universal programma's ontwikkelen voor Latino-Amerikaanse vrouwen.

Aangevoerd wordt dat deze trend wordt gestuwd door de verwachte reclame-inkomsten die deze publicaties kunnen genereren. Daarbij wordt onder meer gewezen naar Latina Magazine, uitgegeven door Latina Media Ventures, dat tijdens de eerste negen maanden van dit jaar 13 procent meer reclame-inkomsten realiseerde dan tijdens dezelfde periode vorig jaar. Ook People en Espanol liet een inkomstengroei met 35 procent optekenen. Bij Siempre Mujer werd zelfs een stijging met bijna 50 procent geregistreerd.

Verwacht wordt dat de totale reclame-inkomsten van de Amerikaanse magazine-sector dit jaar met 1,9 procent zullen dalen. Er wordt aan toegevoegd dat adverteerders in de Verenigde Staten relatief grotere pakketten van hun budget hebben toegewezen aan multiculturele marketing. Latino-Amerikanen vertegenwoordigen inmiddels 16,3 procent van de totale Amerikaanse bevolking. Dat betekent een stijging met 7,4 procent sinds het begin van de eeuw. Verwacht wordt dat de bestedingskracht van die bevolkingsgroep de volgende vijf jaar met 50 procent zal stijgen tot 1,5 triljoen dollar.

Jaarlijks worden in de Verenigde Staten 117 miljard dollar geïnvesteerd in marketing. Daarvan gaat slechts 7 procent naar multiculturele initiatieven.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home