Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, December 12, 2011

Eindejaarsaankopen duwt één derde Britten in schulden

Door de aankopen van eindejaarsgeschenken zal één op de drie Britten in de schulden terecht komen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bedrijf Intelligent Environments, gespecialiseerd in betalingstechnologieën. Daarbij wordt opgemerkt dat 31 procent van de Britse consumenten bij de eindejaarsaankopen op zijn bankrekening in het negatief zal gaan of gebruik zal maken van kredietkaarten en persoonlijke leningen. Kredietkaarten zouden daarbij verantwoordelijk zijn voor 58 procent van de aankopen.

"Het eindejaar is voor veel consumenten traditioneel een financieel krappe periode," merkt Jerry Mulle, directeur sales and marketing bij Intelligent Environments, op tegenover de Britse zakenkrant Financial Times. "Door de moeilijkere economische omstandigheden van dit jaar, zullen er door deze aankopen echter meer mensen in de schulden terecht komen." Er wordt aan toegevoegd dat de leeftijdsgroep tussen vijfentwintig en vierendertig jaar het meest met schulden te maken zal hebben (64 procent).

De onderzoekers merken op dat inmiddels 44 procent van de Britse bevolking schulden maakt, waarbij 26 procent minstens één keer in de maand de limieten van zijn rekening overschrijdt. "De consument merkt echt een grotere druk op het gezinsinkomen," voert Delroy Corinaldi, vertegenwoordiger van de Britse Consumer Credit Counselling Service, aan. "De consument zou zich goed moeten beraden vooraleer aankopen worden gedaan die men zich moeilijk kan veroorloven."

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home