Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, December 06, 2011

Vrouwen intensiever aan de slag met smartphones

Vrouwen blijken in een brede waaier van activiteiten meer van hun smartphone gebruik te maken dan mannen. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Compete. Er wordt aan toegevoegd dat mannen een grotere voorkeur blijken te hebben bij een aantal minder populaire activiteiten, zoals het streamen van content of het reserveren van restaurants. Toch blijken mannen meer mogelijkheden van hun toestel te verlangen dan vrouwen.

Tekstberichten vormen de belangrijkste activiteit op smartphones. Die activiteit wordt door 98 procent van de vrouwen en 92 procent van de mannen genoemd. Bij andere activiteiten kunnen er echter grotere verschillen worden opgetekend, zoals sociale netwerking (79 procent tegenover 68 procent), videogames (76 procent tegenover 66 procent), het delen van foto's en video's (73 procent tegenover 65 procent) en het uitvoeren van financiële transacties (60 procent tegenover 48 procent).

Daarentegen hebben mannen een meerderheid in het streamen van content (42 procent tegenover 35 procent) en het reserveren van restaurants (29 procent tegenover 24 procent). Toch blijken mannen van hun volgende toestel meer eigenschappen te eisen, zoals draadloos internet (74 procent tegenover 57 procent), een kwaliteitsscherm (67 procent tegenover 55 procent), een muziekspeler (52 procent tegenover 41 procent), een Qwerty-toetsenbord (48 procent tegenover 37 procent) en een geïntegreerde appstore (44 procent tegenover 33 procent).

Ook zijn mannen meer geïnteresseerd in draadloze mobiele telefonie van de vierde generatie (40 procent tegenover 26 procent) en toegang tot de bedrijfsmail (23 procent tegenover 8 procent). Vrouwen willen daarentegen een langer batterijleven (82 procent tegenover 81 procent), een camera (81 procent tegenover 79 procent), persoonlijke email (65 procent tegenover 64 procent) en vooraf geïnstalleerde games (17 procent tegenover 9 procent).

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home