Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, December 06, 2011

Nieuw record voor Amerikaanse online reclame

Internet-reclame heeft in de Verenigde Staten tijdens het derde kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van 7,88 miljard dollar. Dat betekent een stijging met 22 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse Interactive Advertising Bureau (IAB) en consulent PricewaterhouseCoopers. Er wordt opgemerkt dat de Amerikaanse online reclame tijdens het derde kwartaal van dit jaar een nieuw record heeft gevestigd. Tegenover het vorige record, dat dateert van het tweede kwartaal van dit jaar, werd een groei met 2,7 procent opgetekend.

Er wordt aan toegevoegd dat de resultaten voor het achtste kwartaal op rij werden verbeterd tegenover het jaar voordien. "Marketeers beseffen dat ze hun boodschap moeten sturen naar een omgeving waar de consument zich ophoudt en dat wordt steeds meer de wereld van de digitale media," merkt Randall Rothenberg, voorzitter van het Interactive Advertising Bureau, op. "De resultaten van digitale campagnes hebben steeds meer marketeers bewust gemaakt van de kracht van het medium."

"Het internet wordt steeds belangrijker in de reclamewereld," merkte ook David Silverman, partner bij PricewaterhouseCoopers, op. "Er moet daarbij ook worden opgemerkt dat digitale reclame ook tijdens de huidige moeilijke economische omstandigheden een belangrijke groei blijft realiseren." Waarnemers merken op dat een belangrijk gedeelte van de groei wordt gestimuleerd door technologische vooruitgang bij smartphones en tablets.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home