Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, December 06, 2011

Amerikaanse retail staat voor nieuwe uitdagingen

De Amerikaanse retailers worden geconfronteerd met een aantal belangrijke nieuwe trends, zoals de multichannel-verkoop en de polarisering van de consumentengroep. Dat is de conclusie van een rapport van consulent McKinsey. Er wordt aan toegevoegd dat ook moet ingespeeld worden op de toenemende bestedingskracht van de Latino-Amerikaanse consument. Bovendien wordt gewezen op het toenemende probleem van de Amerikaanse obesitas-epidemie.

"Ondanks de hype over ecommerce, vormt de multichannel-verkoop, waarbij offline aankopen worden beïnvloed door online research, de snelstgroeiende retailcategorie," wordt er opgemerkt. "Inmiddels gaat het om een omzet van 1 triljoen dollar offline inkomsten. Dat is een verdubbeling tegenover het niveau van vier jaar geleden. Multichannel en ecommerce vertegenwoordigen samen op dit ogenblik ongeveer 45 procent van de totale retail-omzet en realiseren een groei met ongeveer 19 procent per jaar."

Daarnaast wordt er gewezen op de polarisatie van de consumentengroep, waarbij de hoogste en laagste inkomens hun aankopen opdrijven en de middenklasse zijn budgetten terugschroeft. Maar ook de demografie, met een belangrijke impact van de vergrijzing van de Amerikaanse bevolking en de bestedingen van de millennials, zal volgens het rapport een belangrijke impact hebben op de retailsector, samen met de groeiende bestedingskracht van de Latino-Amerikaanse bevolking, die tegen het einde van het decennium 30 procent van het totale Amerikaanse inkomen zal vertegenwoordigen.

Ook wordt gewezen op het groeiende probleem van obesitas, waardoor in de toekomst een groeiende omzet van gezondheid en sport mag worden verwacht. In diezelfde sfeer mag volgens McKinsey ook een grotere nadruk op duurzame producten in het vooruitzicht worden gesteld.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home