Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, December 06, 2011

Consument ontvangt liever direct mail dan email

De consument ontvangt van bedrijven liever direct mail dan email. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Epsilon Targeting. Daarbij wordt opgemerkt dat bijna 60 procent van de Amerikaanse consumenten geïnteresseerd is om direct mail over nieuwe producten te ontvangen, terwijl slechts 43 procent daarover een email wenst te ontvangen. Er wordt aan toegevoegd dat die voorkeur voor direct mail in alle sectoren kan worden opgemerkt.

Er wordt aan toegevoegd dat de voorkeur voor direct mail ook in de leeftijdscategorie tussen achttien en vierendertig kan worden opgemerkt. In het algemeen wordt het grootste verschil opgetekend in de gezondheidssector. Daar blijkt 41 procent van de consumenten geïnteresseerd te zijn in direct mail, tegenover slechts 8 procent zou openstaan voor email. Hetzelfde geldt ook voor voorschriftplichtige geneesmiddelen (37 procent tegenover 9 procent), verzekeringen (36 procent tegenover 9 procent), financiële diensten (36 procent tegenover 8 procent) en voeding (31 procent tegenover 10 procent).

Dat verschil heeft volgens de onderzoekers vooral te maken met de privacy-problematiek. "Het gaat immers om relatief gevoelige sectoren," wordt er opgemerkt. "Volgens 37 procent van de Amerikaanse consumenten behoort de traditionele mail nog altijd tot de privésector. Slechts 8 procent is van mening dat het internet een grotere anonimiteit biedt." Er wordt echter aan toegevoegd dat ook in de retailsector 25 procent van de consumenten geïnteresseerd is in direct mail, tegenover slechts 12 procent in email.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home