Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, December 24, 2011

Telecomsector snoeit zwaarste in reclamebudgetten

De telecomsector heeft de grootste besparingen op zijn reclamebudgetten doorgevoerd. Dat is de conclusie van een onderzoek van het studiebureau Kantar Media over de evoluties op de Amerikaanse reclamemarkt tijdens de eerste negen maanden van dit jaar. Telecombedrijven vormen de vijfde grootste reclamesector van de Verenigde Staten, maar schroefde zijn bestedingen met 4,9 procent terug tot 6,4 miljard dollar. De totale Amerikaanse reclamesector kende tijdens de eerste negen maanden van dit jaar nog een groei met 1,5 procent.

Net zoals in andere industrieën waren ook in de telecomsector volgens Kantar Media de grote bedrijven de belangrijkste verantwoordelijken voor de vertraging of daling van de reclamebestedingen. Daarbij wordt opgemerkt dat AT&T zijn budgetten met 3,5 procent terugschroefde tegenover dezelfde periode vorig jaar. Bij Verizon is zelfs sprake van een terugval met 18 procent. De grootste groei werd opgetekend bij producten voor lichaamsverzorging, waar een stijging met 7,6 procent tot 4,8 miljard dollar werd gerealiseerd.

Ook in de autosector, de grootste tak van de Amerikaanse reclamemarkt, werd een stijging met 7 procent tot 9,9 miljard dollar opgetekend, ondanks de budgetbeperkingen bij autobouwer General Motors. Op de tweede plaats volgen de lokale diensten met een stijging van 7,2 procent tot 7,1 miljard dollar, gevolgd door retail met een stijging van 3,2 procent tot 6,7 miljard dollar. Er wordt nog opgemerkt dat televisie-reclame een stijging met 2,3 procent liet optekenen. Het internet kende een groei met 2,8 procent.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home