Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, December 08, 2011

Smartphones dragen groei in mobiele reclame

De groei in de mobiele reclamesector wordt gedragen door de toenemende populariteit van smartphones. Inmiddels vertegenwoordigen gebruikers van smartphones al 80 procent van alle mobiele reclame-impressies. Dat is de conclusie van een rapport van het netwerk InMobi. Daarbij wordt opgemerkt dat tijdens de maand april van dit jaar in Noord-Amerika 900 miljoen mobiele reclame-impressies werden geregistreerd. Dat betekent een stijging met 17 procent tegenover de maand januari. Op smartphones werd echter een groei met 37 procent opgetekend.

Er wordt aan toegevoegd dat de applicatie-reclame, dankzij het groeiende succes van de mobiele besturingssystemen iPhone van Apple en Android van Google, van januari tot april een stijging kende van 58 procent. InMobi voegt er aan toe dat Android in april 36,9 procent van alle mobiele reclame-impressies vertegenwoordigde, tegenover 36,8 procent in januari. Het aandeel van iPhone groeide van 23,5 procent tot 32,9 procent, te wijten aan de opname van de smartphone van Apple in het draadloze netwerk van Verizon begin februari.

"Smartphones bieden een ideaal marketing-kanaal," merkt Anne Frisbie, managing director voor Noord-Amerika bij InMobi, op. "Het toestel is immers constant beschikbaar en operationeel en biedt een interactieve en sociale beleving, waardoor merken een ideaal platform krijgen om de consument te bereiken en de gebruiker een diepgaandere beleving kan worden aangeboden. Het is echter noodzakelijk dat de adverteerders zich creatief inspannen om de consument optimaal te engageren."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home