Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, December 08, 2011

Consument heeft hele portefeuille met digitale instrumenten

Consumenten gebruik computers, smartphones en tablets voor een steeds bredere waaier van activiteiten. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent KPMG in eenendertig landen. Het gaat volgens de onderzoekers daarbij om activiteiten die variƫren van ecommerce op de mobiele telefoon tot het onderhouden van contacten met vrienden op sociale netwerken, waarbij een brede waaier van technologieƫn worden gehanteerd om belangrijke, maar vaak overlappende opdrachten uit te voeren.

De onderzoekers stelden vast dat inmiddels 86 procent van de consumenten een computer gebruikt voor activiteiten op het internet. Bij smartphones valt dat echter terug tot 8 procent, gevolgd door tablets met 6 procent. Bij sociale netwerking daalt het aandeel van de computer op vier jaar tijd echter van 94 procent naar 76 procent, terwijl mobiele platformen een stijging van 3 procent naar 16 procent laten optekenen. Tablets, die voor de eerste keer in het onderzoek werden opgenomen, halen een score van 7 procent.

Op het gebied van ecommerce zegt 70 procent van de respondenten vliegtuigtickets en vakanties het meest waarschijnlijk online te zullen kopen. Voor muziek, boeken en videogames realiseert het online medium een score van 65 procent. Daarentegen zegt 47 procent geen interesse te hebben om luxeproducten online te kopen. Datzelfde wordt door een groep van 41 procent gezegd over voeding en aanverwante dagelijkse aankopen. Bij het onderzoek rond aankopen maakt 86 procent gebruik van computers, gevolgd door mobiele telefoons (8 procent) en tablets (5 procent).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home