Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, December 07, 2011

Traditionele media blijven marketing eindejaarsperiode beheersen

Traditionele media blijven de marketing-budgetten voor de eindejaarsperiode beheersen. Dat heeft een enquête van het bureau BDO USA uitgewezen. Er wordt daarbij opgemerkt dat de grootste budgetten gaan naar gedrukte reclame (44 procent), gevolgd door audiovisuele campagnes (27 procent) en buitenreclame (5 procent). Het aandeel van de traditionele media is volgens de onderzoekers nog toegenomen tegenover vorig jaar. Daarentegen zegt nog slechts 23 procent het grootste gedeelte van zijn budget aan online reclame te besteden, tegenover 27 procent vorig jaar.

Er wordt opgemerkt dat de situatie bij de grootste retailers nog minder positief oogt voor online reclame. Daar blijkt slechts 17 procent het grootste gedeelte van zijn budget aan online campagnes te besteden. Verder wordt aangevoerd dat 65 procent van de marketeers hun budgetten constant hebben gehouden tegenover vorig jaar, terwijl 20 procent een groter bedrag heeft geïnvesteerd. Bij de grote marketeers maakt 83 procent gewag van een groter budget. Geen enkele respondent zegt zijn budget afgebouwd te hebben. In het algemeen is er sprake van een stijging met 0,4 procent.

Zoekresultaten zijn volgens 53 procent van de ondervraagden het belangrijkste online kanaal voor de consument om adverteerders te vinden. Bij de grootste retailers stijgt dat tot 67 procent. Vorig jaar werden zoekresultaten door 30 procent van de marketeers als belangrijkste kanaal genoemd. Dit jaar komen email-promoties op de tweede plaats (13 procent), gevolgd door vorige shopping-ervaringen (8 procent). Die sectoren haalden vorig jaar respectievelijk een score van 24 procent en 30 procent.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home