Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, December 28, 2011

Kerstperiode topperiode voor mobiele consument

In de Verenigde Staten zijn de aankopen met mobiele platformen op kerstdag met 172,9 procent gestegen tegenover hetzelfde tijdstip vorig jaar. Dat blijkt uit een rapport van het bedrijf International Business Machines (IBM). De onderzoekers merken op dat op kerstdag ook een belangrijk stijging met aankopen op tablet-platformen werden opgetekend. Daarbij zouden 7 procent van alle online aankopen met een iPad zijn gedaan, gevolgd door de iPhone (6,4 procent) en Android (5 procent).

Uit het onderzoek blijkt dat mobiele platformen op kerstdag 14,4 procent van alle online aankopen op de websites van de retailers vertegenwoordigden. Op kerstdag vorig jaar had de mobiele sector een aandeel van 5,3 procent. In totaal stegen de online verkopen op kerstdag met 16,4 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Op tweede kerstdag werd een toename met 27,8 procent geregistreerd. Die cijfers zijn volgens IBM vergelijkbaar met de trends voor Black Friday en Cyber Monday.

"Daarbij werd er vooral gezocht naar kortingen," wordt er opgemerkt. "Het gemiddelde order had een lagere waarde dan vorig jaar. Die vaststellingen geven aan dat retailers heel intelligent omgaan met kortingen en promoties. Dat leidt wel tot lagere gemiddelde bestellingen. De cijfers tonen wel aan dat het online winkelen voor de Amerikaanse consument geen sluitingstijden meer kent. Verwacht mag dan ook worden dat de eindejaarsperiode een nieuw online verkoopsrecord zal laten optekenen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home