Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, December 27, 2011

Gratis online massagames blijven snelle groei verder zetten

Gratis online massagames hebben de voorbije drie jaar een snelle groei gekend. Ook voor de toekomst wordt een robuuste groei voorspeld. Dat blijkt uit een rapport van het bedrijf Panda Networks. Er wordt opgemerkt dat het aantal downloads van gratis online massagames de voorbije drie jaar wereldwijd met 450 procent is gestegen. De grootste groei werd daarbij opgetekend in Europa, waar het aantal downloads op drie jaar tijd met 1.025 procent is toegenomen, gevolgd door Latijns-Amerika (595 procent), Japan (392 procent) en Zuid-Korea (259 procent).

"In de media wordt massaal gewag gemaakt van de snelle groei van sociale games van aanbieders zoals Zynga en Rovia, maar ook de gratis online massagames blijven op steeds meer bijval te kunnen rekenen," merken de onderzoekers op. "Dat succes kan misschien wel overschaduwd worden door meer trendy-gevoelige genres, maar het is duidelijk dat de gratis online massagames een steeds belangrijker plaats innemen in de gamesector."

"Ook voor de volgende periode mag een verdere robuuste groei worden verwacht," voert Robert Levitan, chief executive van Pando Networks, aan. "Dat kadert in een trend waarbij traditionele uitgevers van games steeds meer overschakelen op een volledige digitale distributie en het gratis model adopteren. De groeiende populariteit van games leidt naar een toenemend gebruik van gamification-technieken door merken om consumenten te engageren."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home