Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, December 26, 2011

Vrouwen maken intelligentere communicatie-keuzes

Het internationale communicatieverkeer kent dankzij nieuwe technologieën tijdens de eindejaarsperiode een opmerkelijke groei. Uit een onderzoek van het bureau Harris Interactive en het communicatie-platform Rebtel blijkt dat 25 procent van de Amerikaanse bevolking tijdens de eindejaarsperiode met vrienden en familie in het buitenland in contact zal treden. Het populairste communicatiemiddel blijft email (71 procent), gevolgd door mobiele platformen (43 procent).

"Het onderzoek toont aan dat 39 procent van de Amerikanen in het buitenland vrienden of familie heeft," merken de onderzoekers op. "Mannen blijken nog altijd de traditionele communicatiemethoden te prefereren om met die buitenlandse relaties contact te onderhouden, maar vrouwen geven een duidelijke voorkeur aan alternatieve methodes, zoals sociale netwerken. Dat lijkt onderdeel te vormen van een grotere trend die aantoont dat vrouwen intelligenter communicatie-keuzes maken, die hen bovendien nog financieel voordeel oplevert."

De onderzoekers stellen dat vrouwen het meest geneigd zijn om met vrienden in het buitenland contact op te nemen. Daarbij wordt in de eerste plaats gebruik gemaakt van sociale netwerken (47 procent), terwijl 33 procent gebruik wil maken van videochat. In de totale bevolking zegt 45 procent gebruik te maken van sociale netwerken. Eén op drie consumenten maakt gebruik van tekstberichten. Mannen kiezen het vaakst voor de traditionele telefoon.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home