Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, December 25, 2011

Grote interesse in innovatieve televisie-diensten

De consument is bijzonder geïnteresseerd in een reeks innovatieve diensten die zijn televisie-beleving kunnen versterken. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van consulent Red Bee. Daarbij wordt opgemerkt dat een meerderheid van de respondenten zegt te verwachten in de toekomst minstens evenveel tijd aan live-televisie te zullen besteden, maar 74 procent geeft wel aan niet elke week iets te vinden dat de moeite is om te kijken.

"De respondenten geven aan dat de traditionele televisiezenders wellicht een belangrijke rol zullen blijven spelen, maar toch geeft 39 procent aan dat technologiebedrijven en filmstudios mogelijk beter geschikt zijn om in de toekomst televisie-diensten te leveren," voeren de onderzoekers aan. "Bovendien wil 71 procent de mogelijkheid om televisie-content te consumeren op een ogenblik dat voor hem het meest geschikt is. Ook wil 45 procent de mogelijkheid om alle episodes van hun favoriete programma's te kunnen herbekijken."

Ook zegt 39 procent dat er langere periodes zouden moeten worden voorzien waarin de consument gemiste programma's alsnog zou kunnen bekijken. Vaak worden die periodes beperkt tot één week of één maand, maar dat tijdsvenster moet volgens de consument worden uitgebreid. Bovendien wil 34 procent kunnen bepalen op welk platform - zoals televisie, tablet of smartphone - content wordt bekeken. In de leeftijdscategorie tussen zestien en vierentwintig jaar stijgt dat tot 42 procent.

Volgens 33 procent van de respondenten moet de hele programmering uitgesteld kunnen worden bekeken, terwijl 21 procent toegaf gefrustreerd te zijn geweest bepaalde programma's niet te hebben kunnen bekijken wegens een verblijf in het buitenland.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home