Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, December 24, 2011

Aziatische reclamesector groeit nog met 16 procent

De reclamesector in de regio Asia-Pacific heeft tijdens het derde kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van 5 miljard dollar. Dat betekent een stijging met 16 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau Nielsen. Tegenover het tweede kwartaal van dit jaar werd een groei met 3 procent opgetekend, waarbij de adverteerders volgens de onderzoekers hun budgetten opdreven in de aanloop naar de cruciale eindejaarsperiode.

De grootste groei werd opgetekend in Indonesië, waar de budgetten met 24 procent toenamen tegenover het derde kwartaal van vorig jaar. Op de tweede plaats volgen de Filipijnen met een stijging met 15 procent, gevolgd door Singapore (10 procent). De televisiereclame kende een stijging met 17 procent, maar de krantenbudgetten bleven ongeveer status-quo. In Indonesië kende de televisiereclame een stijging met 25 procent, terwijl ook de kranten daar een groei met 22 procent lieten optekenen.

"De Aziatische adverteerders hebben de voorbije maanden van relatief gunstiger omstandigheden kunnen genieten in vergelijking met de volatiliteit in Europa en de Verenigde Staten," merkt Nielsen op. "De sterke groei van de reclame in Zuidoost-Azië toont de relatieve bestendigheid tegenover de wereldwijde economische onzekerheid. De groei in markten zoals Indonesië en de Filipijnen toont aan dat lokale economieën nog steeds een bloei kennen en in staat zijn om externe schokken te weerstaan."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home