Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, December 24, 2011

Forever 21 werkt meest engagerend in sociale media

Het kledingmerk Forever 21 toont zich het bedrijf dat het meest efficiƫnt met het gebruik van het sociale netwerk Facebook om consumenten te engageren. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau Booz & Company. Daarbij wordt opgemerkt dat Forever 21 erin slaagde om voor elk miljoen dollar omzet op Facebook 5.000 volgelingen te verwerven. Op de tweede plaats volgt het luxemerk Burberry met 4.000 volgelingen.

"De kledingmerken hebben blijkbaar het best begrepen op welke manier sociale netwerken gebruikt kunnen worden om een engagement bij de consument te genereren," voeren de onderzoekers aan. De top vijf wordt rond gemaakt door koffieketen Starbucks (2.500 volgelingen), jeansmerk Levi's (ruim 2.000 volgelingen) en het modemerk Gucci (bijna 2.000 volgelingen). Daarna volgen frisdranken-producent Coca-Cola, internetbedrijf Yahoo en de modeketen Zara, die allemaal ongeveer 1.000 volgelingen telden.

De onderzoekers stelden verder dat grote en bekende bedrijven niet automatisch gegarandeerd kunnen zijn van een groot succes in sociale media. "De supermarktketen Wal-Mart telt wel 10,6 miljoen volgelingen, maar ook de omzet bedraagt 400 miljard dollar," wordt er opgemerkt. "Dat leidt uiteindelijk tot minder dan 25 volgelingen per miljoen dollar omzet. Daarmee scoort Wal-Mart gevoelig slechter dan kleinere sectorgenoten zoals Macy's en Kohl's."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home