Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, December 24, 2011

Li-Ning streeft naar uitbreiding op internationale markt

Het Chinese sportmerk Li-Ning heeft een budget van 100 miljoen dollar vrijgemaakt om zijn internationale marketing de volgende vijf jaar op te drijven. Op dit ogenblik vertegenwoordigen de buitenlandse markten ongeveer 5 procent van de totale omzet van het Chinese sportmerk. Over zeven jaar moet dat echter worden uitgebreid tot 20 procent. Op dat ogenblik zouden de helft van de buitenlandse inkomsten op de Amerikaanse markt gerealiseerd moeten kunnen worden.

In het kader van die internationale uitbreiding past de lancering van Digital Li-Ning, een joint-venture met het digitale bureau Acquity. De joint-venture is het eerste Engelstalige webportal van het Chinese sportmerk. Li-Ning wil zich naar eigen zeggen in de Verenigde Staten in eerste instantie concentreren op het online portal, vooraleer er aan gedacht zou worden om fysieke winkels op de Amerikaanse markt te openen. Li-Ning zegt vooral te willen mikken op een vrouwelijk publiek.

"Er is een interessant marktsegment van vrouwen die geen spiermassa willen aankweken en ook niet het gevoel hebben dat ze met mannen moeten wedijveren," merkt George Lu, voorzitter van Acquity en chief executive van Digital Li-Ning, op tegenover het magazine Advertising Age. "Misschien zijn deze vrouwen geïnteresseerd in kickboxing, maar we willen met een oosterse filosofie vooral mikken op een psychologisch aspect." Op de Chinese thuismarkt wordt Li-Ning echter geconfronteerd met de groeiende concurrentie van internationale merken en lokale producenten.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home