Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, December 24, 2011

Amerikaanse consument blijft binnen budget eindejaarsperiode

In de Verenigde Staten geeft 31 procent van de consumenten toe tijdens de eindejaarsperiode minder te besteden aan geschenken dan eerder was gepland. Slechts 15 procent gaat over zijn geraamd budget. Iets minder dan de helft besteedt exact evenveel als vooraf werd ingecalculeerd. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau RetailMeNot. Ook blijkt een groep van 5 procent geen eindejaarsgeschenken te lopen, terwijl 2 procent onzeker is over zijn uitgaven.

Bij ouders zegt 25 procent onder het oorspronkelijk ingeschatte budget te blijven, maar bij volwassenen zonder kinderen loopt dat op tot 34 procent. Bij gezinnen met een jaarinkomen van maximaal 25.000 dollar geeft 47 procent aan onder het budget te blijven. In de hogere inkomenscategorieën bedraagt dat 25 procent. De onderzoekers merken verder op dat 47 procent van de consumenten in de winkel gebruik gemaakt te hebben van online coupons.

Daarbij blijken consumenten met een universitair diploma (62 procent) het snelst gebruik te maken van online coupons, gevolgd door fulltime werknemers (56 procent), gezinnen met een inkomen van meer dan 25.000 dollar per jaar (56 procent) en vrouwen (53 procent). De onderzoekers stelden ook vast dat 20 procent van de consumenten met grote aankopen tot het allerlaatste ogenblik wachten, in de hoop een aantal belangrijke kortingen te kunnen realiseren. Dat geldt vooral voor part-time werknemers (33 procent), lagere inkomens (28 procent) en jongeren.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home